Bibliographie


  • Cedefop (2009),  European guidelines for validating non-formal and informal learning, Office for Official Publications of the European Union, Luxembourg: European Commission
  • Davis Smith J., Ellis A., Howlett S., O’Brien Ja. (2004), "Volunteering for all ? Exploring the link between volunteering and social exclusion”, London: Institute for Volunteering Research, 
  • Eduscol- Evaluer la maîtrise du socle commun aux cycles 2,3 et 4- dossier actualisé en novembre 2016- http://eduscol.education.fr
  • Education Council (2011), Recommendation on policies to reduce early school leaving, Brussels: European Commission, 2011.
  • European Commission (2011b), Tackling early school leaving. A key contribution to the Europe 2020 Agenda, Brussels: European Commission, [COM(2011)18],
    European Commission (2011c), Reducing early school leaving -  Staff working paper,  Brussels: European Commission, [SEC(2011)96].
  • Glasman D. (2004) Le travail des élèves pour l’école en dehors de l’école, Haut conseil de l’éducation de l’école, n°15, Paris
  • Guidikova, I. (2001) “Developping a European Gateway for Youth Social Inclusion Programmes”,  London: Raleigh International, 
  • Halba, B. (2014 ), From altruism to otherness,  Traditiones- Ljubljana: Institute of Slovenian Ethnology SRS SASA, (Slovenia), 2/2014, pp 67 à 83. 
  • Halba, B. (2014 ) - Volunteering – an alternative pedagogical strategy to combat Early School Leaving and to enhance Success at School, - publié pour la revue slovène Šolsko polje , Ljubljana: Educational Research Institute, septembre 2014.
  • Halba, B.  (2011b) : Valuing volunteering : a major issue for the European Year of Volunteering , Communication for the Final conference of the VALUE project,  Liverpool: University of  Liverpool:
  • Houdé (Olivier), 2018, L’Ecole du cerveau. De Montessori, Freinet et Piaget aux sciences cognitives, Paris : Mardaga.
  • Huber J. & Reynolds C. (2014), Developing Intercultural competence through education, Strasbourg: Council of Europe
  • Huber J. & Reynolds C. (2014), Developing Intercultural competence through education, Strasbourg: Council of Europe
  • Hugon Marie-Anne, Taburet Philippe, Goeme Philippe, Le décrochage scolaire, des pistes pédagogiques pour agir, Réseau Canopé
  • Ministère de l’Education nationale, de l’enseignement supérieur et de la recherche (2015), Le socle commun de connaissances, de compétences et de culture, Paris: MEN
  • Nau (X), Les inégalités à l’école, Conseil économique, social et environnemental, Paris, 2011.
  • OECD, PISA 2012 Results in Focus (2013) “What 15-year-olds know and what they can do with what they know”,  Paris: OECD  
  • Rencontres européennes Culture et Education 2009-2012, La Citoyenneté culturelle en actes, Festival d’Aix-en-Provence, Réseau Européen pour la Sensibilisation à l’Opéra et à la Danse
  • Riboud, M.  (1975), Etude de l’accumulation du capital humain, in Revue économique Issue of March, Volume 26, Numero 2, pp 220-244 
  • Stolle, D. (2003), The sources of social capital, in:  Hooghe, Marc and Stolle, Dietlind, (eds) Generating Social Capital, New York: Palgrave McMillan,  
  • Thelot , C. (2004), Rapport  de la commission du débat national sur l’avenir de l’école , Paris : La Documentation française 
  • Thomas, J.W (2000), A review of research on project-based learning, San Rafael (USA) :Autodesk Foundation,

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

PROJET

Le projet GRIT vise à lutter contre le décrochage scolaire en soutenant le développement professionnel des éducateurs. Le public ciblé co...